Tuesday, February 9, 2010

Destinasi Bulan Ini - Bersiar dengan Star Cruise






Star Cruise Super Star Virgo

Salam sejahtera..
Pastinya ramai yang tertanya-tanya di manakah destinasi tumpuan kita pada bulan ini. Sempena menyambut tahun baru 2010 ini, sudah tentu kita boleh mengubah 'taste' perjalanan dengan mencuba pengalaman yang lebih mencabar, lain dari yang lain dan hasilnya pasti sungguh memuaskan. Saya ingin mengajak anda merasai pengalaman menaiki kapal persiaran. Satu-satunya syarikat yang menjalankan perniagaan kapal persiaran yang berkonsepkan hiburan dan istirehat ialah Star Cruise yang dimiliki oleh Genting Holding Bhd dengan usahasama sebuah syarikat kapal persiaran Norway, Norwegian Cruise Line (NCL). Pengalaman menaiki kapal-kapal persiaran kendalian syarikat ini sememangnya mengagumkan. Star Cruise memiliki 5 buah kapal persiaran mewah yang masing-masing diberi nama SuperStar Virgo, SuperStar Aquarius, SuperStar Libra, Star Pisces dan MegaStar Aries. Tumpuan kita pada kali ini ialah dengan merasai keselesaan layanan 5 bintang di atas kapal persiaran terbesar dimiliki oleh Star Cruise, Super Star Virgo. Kapal ini mempunyai 13 tingkat dek yang memuatkan 906 kabin yang boleh menampung sebanyak 1,804 orang penumpang pada satu masa.

Pelbagai pilihan hiburan, keseronokan, aktiviti santai dan deretan restoran yang mnyajikan hidangan terkemuka diseluruh dunia terdapat di setiap dek Super Star Virgo ini. Arked video, kolam renang, gimnasium dan pusat perniagaan yang dilengkapi dengan peralatan telekomunikasi yang amat sofistikated dan tercanggih disediakan untuk kemudahan urusan peribadi atau perniagaan bagi keselesaan para penumpang.

Untuk percutian yang hebat, rasailah pengalaman menaiki Super Star Virgo yang membawa anda ke serata benua Asia di mana pertembungan matahari dan laut, budaya dan bangsa bersama dengan suasana yang amat harmoni. Rasai pengalaman bangun pagi di tengah-tengan lautan dan anda dapat menyertai kelas aerobik atau melakukan senaman joging sambil menikmati suasana matahari naik. Rehatkan diri anda di atas tilam empuk sambil menonton filem terbaru disediakan khas untuk tontonan anda dari seluruh dunia sambil menikmati sarapan pagi yang enak. Manjakan diri anda dan pasangan di pusat kecantikan, dandanan rambut dan layanan spa yang mengasyikkan. Di sini anda dapat bertemu dengan kenalan baru disamping berkongsi pengalaman dan anda berpeluang mendapat rakan kongsi perniagaan yang baru di sini!

Anak-anak anda juga dapat mempelajari sesuatu yang menyeronokkan di dalam kelas akademik yang berkonsepkan hiburan yang dikendalikan oleh tenaga pengajar yang berpengalaman. Selain itu, seperti sinonimnya kapal persiaran ini dengan air, bergembiralah di kolam-kolam renang yang dibina berkonsepkan taman tema air di dek atas. Anda juga mempunyai pilihan untuk memanjakan diri anda di kolam renang yang berkonsepkan jakuzi, bagi anda yang menginginkan privasi bersama pasangan.

Selain itu, terdapat pelbagai kemudahan yang anda perlukan disediakan di atas kapal dan anda pasti akan merasai segala-galanya ada di depan anda apabila anda berada di sini. Antara kemudahan yang disediakan ialah:

Restoran dan Bar

* The Taverna (Poolside snack bar)
* Café Gelato (Ice-cream, fresh fruit juices and desserts)
* Mediterranean Buffet and Terrace (International buffet)
* Samurai Restaurant (Japanese restaurant)
* The Taj (Indian (halal) buffet)
* Bellini (Champagne bar)
* Blue Lagoon (Southeast Asian favourites)
* Noble House (Chinese fine dining)
* Palazzo (Italian fusion specialty restaurant)
* The Pavilion Room (Chinese family style restaurant)
* Bella Vista (International dining)

Hiburan dan Santai

* Neptune's Wet and Wild
* Celebrity Disco
* Galaxy of the Stars (Live music, dance lounge and cocktail snacks, afternoon tea and cocktails)
* The Lido (Showlounge)
* The Picture House (Cinema/Auditorium)
* Out of Africa (Karaoke)
* Oasis (Games of chance)
* The Mahjong Room (Mahjong games)
* Celebrity Disco (Discotheque)

Sukan dan Kesihatan

* Apollo Spa and Fitness Centre
* Amphitheatre (Jumbo chess board, Jumbo checkers and table tennis)
* Universal Gymnasium (Gymnasium)
* Parthenon Pool (Outdoor swimming pool, jacuzzi (4), sunbathing)
* Aquaswim (Jet current exercise pool)
* Star Track (Jogging circuit)

Kemudahan Pelbagai

* Ports O'Call (Onboard shopping)
* Computer World (Computer centre in the child care centre)
* Starlight Video Arcade (Video games)
* Oscar's Hair and Beauty Salon (Hairdressing and beauty salon)
* Library/Writing Room (Book loans and reading room)
* Charlie’s Child Care Centre (Children’s playroom and nursery)

Mungkin ada yang tertanya-tanya tentang bajet yang diperlukan untuk menikmati layanan mewah di atas Super Star Virgo ini. Untuk pakej yang disediakan bagi tahun 2010 ini, bagi pakej perjalanan 5 Hari 4 Malam untuk laluan P. Klang - Hong Kong - Singapura - P. Klang, harga yang ditetapkan adalah di antara RM 2,010 (bilik Inside Stateroom) dan RM 2,710 (bilik Deluxe Oceanview Stateroom) seorang. Pasti ramai yang tidak sabar-sabar untuk menempah perjalanan yang tidak pernah terlintas difikiran sebelum ini. Berhubunglah dengan ejen pelancongan di kawasan anda atau anda boleh dapatkan maklumat terperinci di Terminal Star Cruise, Pulau Indah, Pelabuhan Klang. Anda juga boleh layari laman web rasmi Star Cruise di Star Cruise Official Website

Nikmatilah pemandangan indah dan mewah di atas Star Cruise Super Star Virgo dan rasailah kehebatannya!


Apollo Spa Fitness



Aqua Swim



Bella Vista



Blue Lagoon



Charlies Child Care



Grand Piazza



Grand Piazza



Neptunes Wet Wild



Out of Africa



Parthenon Pool



Parthenon Pool



Junior Suite



Junior Suite



Deluxe Oceanview with Balcony



Star Track



The Lido



The Promenade



The Promenade



The Taverna





Super Star Virgo

0 comments: